WeryfikacjaDla Pożyczkobiorców
- Jak działa Finansowo.pl? Serwis Finansowo.pl to „miejsce spotkań” użytkowników, którzy potrzebują wziąć pożyczkę z tymi, którzy posiadają wolne środki finansowe. Dzięki naszej usłudze możliwe jest zawieranie pożyczek na atrakcyjnych warunkach między osobami fizycznymi, bez pośrednictwa banków! Finansowo.pl otwarte jest zarówno na Pożyczkobiorców z bardzo dobrą historią kredytową jak i na tych, którzy z różnych powodów nie mają perfekcyjnej wiarygodności kredytowej, ale potrafią sumiennie spłacać swoje zobowiązania.
W Finansowo.pl osoba starająca się o pożyczkę zamieszcza wniosek pożyczkowy, określający pożądaną kwotę pożyczki, jej okres oraz oferowane wynagrodzenie dla Pożyczkodawcy. Wszystkie aktualne wnioski Pożyczkobiorców prezentowane są w serwisie potencjalnym Pożyczkodawcom, którzy mogą składać oferty we wnioskach spełniających ich oczekiwania.
W momencie akceptacji oferty przez Pożyczkobiorcę następuje zawarcie umowy pożyczki pomiędzy stronami, a Pożyczkodawca przelewa kwotę pożyczki bezpośrednio na rachunek bankowy Pożyczkobiorcy. Następnie, w momencie nastania terminu spłaty pożyczki, Pożyczkobiorca przelewa na rachunek Pożyczkodawcy kwotę pożyczki wraz z należnymi odsetkami. - Kto może być Pożyczkobiorcą w serwisie? Serwis skierowany jest do osób pełnoletnich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych i posiadających:
- rachunek w banku w Polsce;
- dokument tożsamości;
- własny telefon komórkowy;
- adres e-mail.
Elementy te podlegają obowiązkowej weryfikacji, natomiast weryfikacji dobrowolnej podlegają weryfikacje:
- zatrudnienia;
- osiąganych dochodów;
- adresu zamieszkania;
- rachunków od dostawców np.: energii;
- drugiego dokumentu ze zdjęciem;
- zdjęcia twarzy;
- oświadczenia o braku zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych;
- występowania w bazach InfoMonitor (BIK, BIG InfoMonitor i Związku Banków Polskich);
- ocena punktowa BIK.
W celu rozróżnienia Pożyczkobiorców pod kątem dokonanych przez nich weryfikacji, wprowadzone zostały poziomy oceny ich wiarygodności, zwane ratingami. Ratingi mają wartość od najniższego poziomu F do poziomu A, który jest nadawany użytkownikom zweryfikowanym w największym zakresie.
Więcej informacji o poziomach ratingu znajdziesz tutaj . - Co mam zrobić, aby zostać użytkownikiem serwisu? Aby zostać użytkownikiem serwisu i móc zamieszczać wnioski pożyczkowe wystarczy:
- zarejestrować swoje konto;
- pomyślnie przejść proces weryfikacji obowiązkowych.
Przygotuj więc:
- numer swojego rachunku bankowego;
- dokument tożsamości (np.: dowód osobisty lub karta pobytu);
- numer telefonu komórkowego;
- adres e-mail i dokonaj rejestracji.
Proces rejestracji i obowiązkowych weryfikacji nie powinien zająć Ci więcej niż 5 minut! - Na czym polegają weryfikacje obowiązkowe i dobrowolne? Weryfikacje w Finansowo.pl dzielą się na weryfikacje obowiązkowe i dobrowolne i powiązane są z ratingiem użytkownika.
Weryfikacje obowiązkowe pozwalają osiągnąć poziom ratingu E, a weryfikacje dobrowolne przesuwają użytkownika w górę na drabince wiarygodności i zwiększają rating aż do najwyższego poziomu A.
Więcej informacji o ratingu znajdziesz tutaj .
Weryfikacje obowiązkowe:
- rachunek bankowy → weryfikacja polega na porównaniu numeru rachunku bankowego wprowadzonego w serwisie, z numerem rachunku bankowego, z którego dokonałeś/aś przelewu weryfikacyjnego.
- dokument tożsamości → weryfikacja polega na przesłaniu zdjęcia lub skanu dokumentu tożsamości. Dane w nim zawarte porównywane są z danymi podanymi na etapie rejestracji i zawartymi w przelewie bankowym.
- adres zameldowania → weryfikacja polega na porównaniu podanego w serwisie adresu zameldowania, z adresem zameldowania zamieszczonym w Twoim dowodzie osobistym. W przypadku, w którym na dowodzie nie widnieje adres zameldowania, zostaniesz poproszony o dołączenie aktualnego zaświadczenia z urzędu meldunkowego.
- numer telefonu → weryfikacja polega na wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego otrzymanego od nas za pomocą SMSa. Dzięki temu zyskujemy pewność, że jesteś dostępny pod podanym numerem. Ważność weryfikacji wynosi 3 miesiące.
- adres e-mail → weryfikacja polega na kliknięciu w link otrzymany w mailu weryfikacyjnym. Dzięki temu zyskujemy pewność, że wprowadzony adres jest prawidłowy, aktywny i używany przez Ciebie.
Ważność weryfikacji wynosi 6 miesięcy.
Weryfikacje dobrowolne:
- zatrudnienie → weryfikacja polega na sprawdzeniu autentyczności przesłanego zaświadczenia o zatrudnieniu, a w niektórych przypadkach również na telefonicznym potwierdzeniu danych u Twojego pracodawcy. Zaświadczenie o zatrudnieniu musi być wystawione przez pracodawcę nie później niż 30 dni od daty zlecenia weryfikacji.
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą weryfikacji poddany zostanie NIP i REGON, a w przypadku osób zatrudnionych na umowę o dzieło lub zlecenie weryfikacji poddane zostaną bankowe potwierdzenia przelewów, potwierdzające otrzymywanie wynagrodzenia z tytułu wykonywanej umowy. W przypadku emerytów i rencistów weryfikacji podlega potwierdzenie bankowe otrzymania świadczenia z ostatniego miesiąca lub skan odcinka renty z ostatniego miesiąca. Weryfikacja zatrudnienia jest możliwa wyłącznie na terytorium Polski. Ważność weryfikacji wynosi 6 miesięcy.
- osiągane dochody → weryfikacji podlegają przesłane przez Ciebie bankowe potwierdzenia przelewów lub inne dokumenty poświadczające osiągane i deklarowane przez Ciebie dochody osiągane w Polsce. Ważność weryfikacji wynosi 6 miesięcy.
- adres zamieszkania → weryfikacja polega na wprowadzeniu hasła jednorazowego, otrzymanego w liście wysłanym na podany przez Ciebie adres zamieszkania. Ważność hasła jednorazowego wygasa po 30 dniach od jego wygenerowania. Dzięki temu zyskujemy pewność, że jesteś dostępny pod podanym adresem. Weryfikacja zamieszkania jest możliwa wyłącznie na terytorium Polski. Ważność weryfikacji wynosi 6 miesięcy. Pierwsza weryfikacja jest bezpłatna, a każda kolejna kosztuje 6,90 PLN.
- rachunki od dostawców np.: energii → weryfikacja polega na porównaniu adresu zawartego w rachunkach od dostawców (takich jak rachunki za gaz, czynsz, telefon, internet) z Twoim adresem zameldowania lub zamieszkania zweryfikowanym w serwisie.
- oświadczenie o braku wymagalnych zobowiązań → weryfikacja polega na wypełnieniu, podpisaniu i udostępnieniu przez Ciebie oświadczenia, poświadczającego brak posiadania zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych oraz brak toczącego się przeciwko Tobie postępowania sądowego, egzekucyjnego lub windykacyjnego dotyczącego niespłaconych zobowiązań. Zobacz wzór oświadczenia .
- drugi dokument ze zdjęciem → weryfikacja polega na porównaniu danych zawartych w drugim dokumencie ze zdjęciem (np. prawo jazdy, legitymacja studencka, paszport) z danymi zawartymi w zweryfikowanym dowodzie tożsamości (dowód osobisty lub karta pobytu).
- zdjęcie → weryfikacja polega na porównaniu Twojego zdjęcia profilowego ze zdjęciem ze zweryfikowanego wcześniej dokumentu tożsamości.
- występowanie w bazach InfoMonitor (BIK, BIG InfoMonitor, Związku Banków Polskich, Długi.Info) → weryfikacja polega na sprawdzeniu Twoich danych osobowych w bazach Biura Informacji Gospodarczej BIG InfoMonitor, Biura Informacji Kredytowej, Związku Banków Polskich i Długi.Info. Pozytywna weryfikacja oznacza, iż w bazach nie ma negatywnych wpisów na Twój temat odnośnie regulowania zobowiązań finansowych. Ważność weryfikacji wynosi 3 miesiące. Pierwsza weryfikacja jest bezpłatna, a każda kolejna kosztuje 6,90 PLN.
Sprawdzenie Twojej osoby w wyżej wymienionych bazach oraz zawarcie umowy pożyczki za pośrednictwem Finansowo.pl nie wpływa na Twoją wiarygodność kredytową w bankach.
Więcej informacji o tym, jak skutecznie budować dobrą historię kredytową znajdziesz tutaj.
- ocena punktowa BIK → weryfikacja polega na sprawdzeniu Twojej oceny punktowej w bazie BIK. BIK, bazując na posiadanych informacjach finansowych na Twój temat, przyznaje Ci od 192 do 631 punktów (dodatkowo ocena prezentowana jest w postaci od 1 do 5 gwiazdek), przy czym im masz więcej punktów lub gwiazdek tym lepiej:
192 - 279 punktów: 1 gwiazdka
280 - 367 punktów: 2 gwiazdki
368 - 455 punktów: 3 gwiazdki
456 - 543 punktów: 4 gwiazdki
544 - 631 punktów: 5 gwiazdek
Pozytywna weryfikacja dla ratingu B oznacza, iż BIK przyznał Ci minimum 456 punktów (4 gwiazdki) a dla ratingu A minimum 544 punkty (5 gwiazdek). Ważność weryfikacji wynosi 6 miesięcy, a jej koszt 39 PLN.
Więcej informacji na temat oceny punktowej BIK znajdziesz tutaj.
- uzupełnienie profilu → wymagane jest podanie przez Pożyczkobiorców dodatkowych informacji o swojej osobie, takich jak: stan cywilny, wykształcenie, status zawodowy, pracodawca etc.
Dla ratingu D wymagane jest uzupełnienie profilu w minimum 50%, a dla ratingu B w 100%.
- wiarygodność → dla ratingu B wymagane jest, aby Pożyczkobiorca posiadał minimum 25 opinii, z czego 90% powinna być pozytywna. Dla ratingu A wymagane jest posiadanie minimum 50 opinii od Pożyczkodawców, z czego 95% z nich powinna być pozytywna. - Ile może trwać weryfikacja obowiązkowa? W celu weryfikacji danych osobowych oraz numeru rachunku bankowego prosimy Pożyczkobiorców m.in.: o wykonanie przelewu w kwocie 0,01 PLN ze swojego rachunku na rachunek bankowy Finansowo.pl prowadzony w PKO BP. Z reguły konto zostaje zweryfikowane w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania przez nas takiego przelewu, a w szczególnych przypadkach (weekendy lub święta), weryfikacja może potrwać nieznacznie dłużej.
Jeżeli Twoje konto nie zostanie zweryfikowane przez dłuższy czas, napisz do nas . - Jakie dane są potrzebne do wykonania przelewu weryfikacyjnego? W celu zweryfikowania rachunku bankowego w serwisie Finansowo.pl należy wykonać przelew w kwocie 0,01 PLN na konto PL 81 1090 2590 0000 0001 6048 6979. Opłata weryfikacyjna jest automatycznie przekazywana na rachunek rozliczeniowy użytkownika w momencie zakończenia procesu weryfikacji.
Dane do przelewu weryfikacyjnego znajdziesz tutaj .
Pamiętaj, że przelew musi być wykonany z konta bankowego, którego właścicielem jest osoba o takich samych danych jakie podane zostały przy zakładaniu konta w naszym serwisie. Jeśli dane te będą się różnić, przelew nie zostanie zaakceptowany.
Najczęstszym powodem odrzucenia przelewu jest wykonanie jego jako przelewu ekspresowego. Część banków oferuje taką usługę, wykorzystując serwis Blue Media do przesyłania szybkich przelewów międzybankowych. Niestety nadawcą przelewu jest w takim przypadku firma Blue Media, co oznacza, iż nie da się zweryfikować danych osoby zlecającej przelew. Z tego powodu taki przelew nie może posłużyć do zweryfikowania konta. - Jak mogę zmienić dane w dowodzie osobistym? W celu zmiany danych w dowodzie osobistym (np. nazwisko) wyślij - przez formularz kontaktowy - wiadomość z prośbą o wycofanie Twojego obecnie zweryfikowanego dowodu osobistego. Po jego wycofaniu będziesz mógł/mogła wprowadzić dane nowego dowodu.
- Czy powinienem wysyłać dokumenty innym użytkownikom serwisu? W celu uniknięcia ryzyka nieprawidłowego wykorzystania Twoich dokumentów, takich jak np. dowód osobisty, odradzamy przekazywanie ich osobom trzecim. Pamiętaj, iż serwis Finansowo.pl nie ponosi odpowiedzialności za przekazywanie, przetwarzanie oraz nieprawidłowe wykorzystanie informacji, danych osobowych oraz kopii dokumentów przekazanych pomiędzy użytkownikami bez udziału Finansowo.pl
- Co oznacza znak czarnego wykrzyknika? Czarny wykrzyknik () oznacza, że znajdujesz się na Czarnej Liście Dłużników z powodu zalegania ze spłatą pożyczki przez okres dłuższy niż 4 dni lub gdy suma Twoich zaległości (uwzględniająca kapitał pożyczki, odsetki kapitałowe i karne) wynosi co najmniej 1 000 PLN.
Pożyczkobiorcy znajdujący się na Czarnej Liście mogą wnioskować o nowe pożyczki jedynie od dotychczasowych Pożyczkodawców. Usunięcie z Czarnej Listy następuje automatycznie. - Co oznacza czerwona flaga? System automatycznie flaguje () konta po wykryciu:
- konfliktu danych z istniejącym lub usuniętym użytkownikiem (być może posiadasz już inne konto w serwisie lub chcesz dodać rachunek bankowy lub numer telefonu przypisany już do innego członka rodziny),
- próby wykonania niedozwolonej operacji (np. chcesz złożyć ofertę we wniosku innego członka rodziny).
Skontaktuj się z administracją serwisu w celu wyjaśnienia sytuacji. - Ocena Kontomatik Ocena jakości rachunku bankowego Pożyczkobiorcy ocenia dane transakcyjne użytkownika pobrane bezpośrednio z banku, w którym Pożyczkobiorca prowadzi swój rachunek. Do zaimportowania danych wykorzystywana jest usługa świadczona przez Kontomatik.pl
Ocena przyjmuje wartości od 0 do 100, przy czym im wyższy wskaźnik, tym jakość rachunku Pożyczkobiorcy jest wyższa.
Ocena wyliczana jest w oparciu o algorytm opracowany przez Kontomatik.pl, który bierze pod uwagę następujące elementy:
- średnie miesięczne wpływy na rachunek;
- łączna wysokość środków na rachunku;
- liczba transakcji na rachunku;
- okres, przez jaki prowadzony jest rachunek bankowy;
- sumę wypłaconych na rachunek pożyczek;
- inne. - Jak uzyskać zaświadczenie o aktualnym adresie zameldowania Zaświadczenie o aktualnym adresie zameldowania można bezpłatnie pobrać ze strony gov.pl, za pomocą serwisu ePUAP (należy posiadać e-dowód, Profil Zaufany lub aplikację mObywatel).
Zaświadczenie możesz również uzyskać w dowolnym urzędzie miasta lub gminy –zobacz, co musisz przygotować i zrobić.
Instrukcję generowania zaświadczenia przez serwis.gov.pl znajdziesz poniżej.Krok 1
Kliknij tutaj i zaloguj się odpowiednią metodą.Krok 2
Sprawdź, czy dane są aktualne i na dole strony kliknij przycisk "Zamów zaświadczenie".
Krok 3
Wybierz opcję odpisu z wybranymi danymi.
Krok 4
Zaznacz odpowiedni zakres danych podstawowych i danych zameldowania (w zależności od rodzaju zameldowania) i przejdź dalej.
Krok 5
Przejdź do skrzynki i poczekaj na pojawienie się wiadomości.
Krok 6
Otwórz wiadomość, przewiń stronę w dół i pobierz załącznik.